Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 19.1.2017

Tokio / Bratislava, 20. 10. 2016Tlačová správa

RODINA MITSUBISHI OUTLANDER OSLAVUJE 15.VÝROČIE

- Tri generácie, 1.5 milióna predaných vozidiel a 15 rokov prekračovania hraníc

Rodina Mitsubishi Outlander dnes ešte viac známejšia vďaka mimoriadne úspešnému variantu PHEV, ktorý je celosvetovo najpredávanejším hybridným vozidlom s technológiou plug-in, oslavuje úctyhodných a najmä úspešných 15 rokov svojej existencie s predajmi, ktoré presiahli magickú hranicu 1,5 milióna vozidiel predaných vo veľkej časti krajín celého sveta, teraz už v troch modelových generáciách (od júna 2001 do augusta 2016 – podrobnosti v poznámke), pričom v súčasnosti expanduje už aj do Číny.
(http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2016/news/detailg826.html)

Na vlne crossoverov

Z pohľadu objemov predaja zohrával model Outlander pre Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vždy významnú úlohu, čo však platí aj pre jeho samotný koncepčný význam, kedy každá z troch generácií postupne otvárala nové brány, nielen pre spoločnosť MMC ako takú, ale aj pre celé odvetvie:

  • Prvá generácia: Vytvorenie nového pojmu "crossover" - prvýkrát v odvetví (koncept "ASX" z roku 2001*)
  • Druhá generácia: Flexibilná globálna architektúra MMC označovaná ako "Project Global", určená pre segmenty C / D (2005)
  • Tretia generácia: Elektrický pohon MMC typu Plug-in hybrid (Outlander PHEV v roku 2012)

*Štúdia "ASX" predstavená v roku 2001 na autosalóne v Detroite - predchodca Outlandera prvej generácie (v Japonsku "Airtrek")

Túto kľúčovú rolu si Outlander udržal, a tak na jeseň 2015 v rámci modelového prevedenia 2016 predstavil novú vizuálnu identitu MMC, označovanú ako "dynamický štít" (Dynamic Shield).



SUV + elektrický pohon

Nemenej strategická je vedúca úloha modelu Outlander v rámci produktového plánovania Mitsubishi Motors - v súčasnosti aj do budúcnosti.

Spoločne s uvedením výrazne prepracovaného nového Outlandera (MY16) približne pred rokom začala MMC novú produktovú ofenzívu na najbližšie roky ...
... s kľúčovým postavením vozidiel typu SUV (malých, stredných aj veľkých),
... vrátane ponuky prevedenia s pohonom Plug-in hybrid alebo s čisto elektrickým pohonom (v závislosti od konkrétneho trhu a modelu),
... s jasne rozpoznateľnou tvárou vďaka markantnému dizajnérskemu jazyku,
... s japonským remeselným spracovaním interiéru aj exteriéru pre potvrdenie staronového dôrazu na kvalitu značky, prislúchajúcemu úspešnej 99-ročnej histórii a dedičstvu Mitsubishi...

  • Vyrobených viac ako 300 000 vozidiel 1. generácie (uvedenie v Európe / MME34 na jar 2003 - v tomto regióne predaných 45 000 vozidiel)
  • Vyrobených viac ako 600 000 vozidiel 2. generácie (uvedenie v Európe / MME34 začiatkom roka 2007 - v tomto regióne predaných cca 145 000 vozidiel)
  • Vyrobených 598 125 vozidiel 3. generácie (do konca augusta 2016), vrátane variantu PHEV (uvedenie v Európe / MME34 na jeseň 2012)
  • Najdôležitejšia trojica globálnych trhov súčasnej 3. generácie modelu Outlander (celkové predaje do augusta 2016):
    • Európa (vrátane Ruska a Ukrajiny): 260 000 vozidiel
    • Severná Amerika: 82 000 vozidiel
    • Severná Ázia*: 65 000 vozidiel

      * Čína, Taiwan a Hongkong

  • Najdôležitejšia trojica európskych trhov (MME34, tj. s výnimkou Ruska a Ukrajiny) súčasnej 3. generácie modelu Outlander (celkové predaje do septembra 2016):
    • Veľká Británia: 34 227 vozidiel
    • Holandsko 26 607 vozidiel
    • Izrael: 21 602 vozidiel


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk